Domů » Blog » Tipy, jak na zdravý životní styl
Zdravý životní styl
Březen, 2020
blog

Tipy, jak na zdravý životní styl

 

1) Nedietit!

Ano, s vykřičníkem. Diety a různé detoxy jsou totiž jen cesta do začarovaného kruhu a v tom horším případě, do poruch příjmu potravy. S tím zdravý životní styl nemá nic společného. Je třeba si uvědomit, že zdravý styl života je něco, co budujeme několik měsíců, let a následně se stane naší součástí. Není to o tom, zhubnout 10 kilogramů přísnou dietou a pak se vrátit do starých kolejí. Chce to hledat, poslouchat své tělo a zkoušet, zda vám určité věci vyhovují, či ne.

 

2) Jíst kvalitně a dostatečně

Jestli chcete zdravé a funkční tělo po celý život, musíte mu dodávat kvalitní palivo a dostatek živin. Těm doporučením, že když chce člověk zhubnout, tak nesmí jíst, už doufejme, nikdo nevěří. Každému vyhovuje jinak poskládané jídlo, ale jako základ stačí zmínit, že je dobré přijímat co nejméně průmyslově zpracovaných potravin. Polotovary, které mají ve složení třicet ingrediencí a z toho polovinu neznáte, ty naše tělo moc nevyživí. Zkuste si někdy pro představu otočit výrobek, který kupujete a přečíst si, z čeho je vyroben. Budete dle mého hodně překvapeni. Do tohoto je ještě třeba zahrnout pitný režim. Alespoň dva litry denně, nejlépe voda. Přidejte citron, limetku, mátu a máte výbornou domácí limonádu.

 

3) Pohyb je privilegium

Můžete se hýbat? Ano? V tom případě máte obrovské štěstí. Né každý ho má, proto toho využijte. Najděte si aktivitu, která vás baví a té se věnujte. Může to být cokoliv - chůze, jóga, běh, posilovna, míčové sporty, plavání.. opravdu cokoliv. Můžete také oblíbené aktivity střídat podle vašich možností. Hlavní je, aby vás to bavilo. Při fyzické aktivitě se nám vyplavuje hormon štěstí - endorfin, proto je pohyb pro většinu lidí i forma relaxace. A to, že u něj spálíte nějaké ty kalorie nebo vytvarujete postavu, už je jen benefit navíc.

 

Zdravý životní styl plodnost

 

4) Spánek

Hodně důležitá součást zdravého životního stylu, ale také velmi podceňovaná. Při spánku naše tělo regeneruje, což je velmi důležitý proces. Opět, každému vyhovuje jiná doba, ale optimálních je přibližně 7-8 hodin. Když nejste dostatečně a kvalitně odpočatí, může se to z dlouhodobějšího hlediska odrazit na vašich výkonech v práci či při cvičení. A to může vést až k závažnějším psychickým problémům, nebo zraněním.

 

5) Eliminovat stres

To se lehko říká, ale hůř koná. Ano, někdy nás zasáhne situace, kdy jsme na nějaký čas ve stresu, ale teď myslím spíše ty dlouhobější faktory. Zamyslet se nad tím, jestli to, co v životě děláte je to, co vám nezpůsobuje dlouhodobě stres a úzkosti. Jestliže si něco takového uvědomíte, je to první a významný krok k lepšímu životu. Můžete zkusit nějaké druhy meditace, začít se věnovat jiným věčem, které vám jsou příjemné, pokud je to možné. Jestliže taková opatření nepomohou, je třeba se obrátit na odborníka. Je důležité si uvědomit, že obrátit se v tomhle na psychologa není věc, za kterou je třeba se stydět. Spíše naopak. Je to obrovská vnitřní síla a uvidíte, že to přinese své ovoce.

 

6) Vše je v hlavě

Ano, známé klišé. Ale pravdivé a velmi souvisí s bodem č. 5. Je třeba si uvědomit, že pouze vy sami si v hlavě tvoříte vaší vlastní realitu. Neovlivníte sice to, co se vám stane, ale ovlivníte to, jak se k tomu postavíte. Soustřeďte se na sebe, na vaše myšlenky. Naučte se poslouchat vaše tělo a signály, které vám dává. Buďte sami k sobě milí a netrestejte se za každou chybičku, kterou uděláte. Dělání chyb je lidské. Když nějakou uděláte, nebo se vám stane nepříjemná událost, nepotlačujte ji. Přijměte ji a naučte se s ní pracovat. Jen tak vás to špatné ve finále obohatí. Správné nastavení mysli se promítne do vašeho každodenního života více, než si myslíte.

 

Stručně shrnuto v šesti bodech, jak na zdravý životní styl jít. Není třeba být striktní, ať už ve stravě, v pohybu, nebo být najednou pouze pozitivní a špatné události potlačovat. To k ničemu dobrému a dlouhodobě udržitelnému nevede. Postupně si osvojujte zdravé návyky a za chvíli se pro vás stanou běžnými. Žijte život teď a tady a hlavně - užívejte si ho plnými doušky!